17 Januari 2009

Pattern Making.

Pada bulan disember yang lalu ada kursus separuh masa dijalankan dibengkel foundri. Semua peserta adalah dari pengajar IKBN. Adale dlm 6 orang peserta. Pengajar yang terlibat ramai juga, bergantung modul yang diajar. Termasuklah bos aku sorang nih. dia pun x mau ketinggalan ikut modul aku. Bagus bos.Modul aku yang pertama sekali, PATTERN MAKING. Kirenye ni adalah group kedua yang selain dr lecturer dr politeknik dulu.. Tp itupun dah lama juga. lihat lah gelagat depa ni..

Pic 1
Sedang Marking bendakerja.



Pic 2



Nie la bos aku. Tengah Kusyuk sander benda kerja sampai kena ambik gambar pun tak sedar.
















Pic 3

Selepas melting n pecah mould, tiba masa utk kerja2 finishing.. Masing-masing tgk sapa punya casting yang ade casting defect.
















Pic 4Potong runner dan gate. bersih2 sikit dah jd product.





Pic 5.


Majlis penutup. Timbalan pengarah dan ketua jabatan ada sekali. mc nya.. aku le, bos suruh dan ditambah sokongan majoriti kengkawan pulak. kena juga la.










Pic 6


Wakil Pengajar IKBN Sedang Memberi ucapan sepatah 2 kata.











Pic 7


Tim. Pengarah berucap dan seterusnya menutup kursus ni.. Pastu Program Yang best, Makan tengahari le.










Hmm..Selesai juga kursus ni. dan sebagai tanda hati, peserta tu bawa balik apa yang dah diorang praktik disini, yg mana jadi.. baguslah, yang tidak tu.. kasting berlubang cuba buat sekali.
Dan mungkin selepas ni group ipoh pergi temerloh pula.

1 Comment:

irhan said...

Salam,

aku ucapkan tahniah and terima kasih kepada hang and the geng yg terlibat utk mejayakan kursus

walaupun aku tak brpeluang nak turun tgk sbb takdak pun kat opis... tapi alhamdulillah keseluruhan mmg ok

Bos korang mmg bg real support...
Hopefully komitmen korang dpt diteruskan lagi...

Arios...
Raihan...
p/s : congratulations sbb ader blog sendiri